maanantai 15. joulukuuta 2014

Mitä tästä opimme – tapahtumatiimin loppukatsaus


Saimme We Planned This Together PopUpstoren vauhdilla pystyyn, vaikka aluksi aikaa koko tapahtuman järjestämiseen tuntui olevat todella vähän. Päätimme laittaa hihat heilumaan heti, jotta homma saadaan kunnialla läpi.

Alustaviin suunnitelmiin sisältyi paljon käsinkirjoitettuja muistiinpanolappuja, listoja sekä tarkentavia kysymyksiä useampaankin suuntaan. Tämän lisäksi teimme ehdotuksen tapahtuman visuaalisesta ilmeestä. Lopulta tiimin suunnitelmat hahmottuivat muille esitettävään muotoon ja ne lähettiin eteenpäin hyväksyttäväksi. Kun saimme lopulta hyväksytettyä suunnitelman, jäi jäljelle vielä käytännön toteutus.


Tapahtuman käytännön toteutukseen kuului mm. huonekalujen kantamista, järjestelyä, PopUp storen tilan suunnittelua sekä julisteiden kiinnittämistä ympäri koulua. Olimme jakaneet tehtävät tiimin kesken niin, että tavaroiden hausta aina niiden palautukseen asti, ja tapahtumapäivänä niiden välissä, meistä joku oli koko ajan seuraamassa menoa. 

Kaikki tiimin jäsenet oppivat varmasti jotakin tapahtuman järjestämisestä tämän projektin aikana. Jos mitään muuta ei jäänyt mieleen, niin ainakin se, että varaa aina vähintään kolminkertainen määrä aikaa jokaiseen tehtävään. 

Suunnitteluun käytettävissä olleen ajan vähyyden voi helposti nähdä vain ongelmana. Toisaalta sitä voi ajatella eteenpäin ajavana tekijänä, sillä kaikki oli pakko saada valmiiksi aikataulua noudattaen. Näin säästyimme viivästyksiltä, joihin ei tiukan aikataulun vuoksi olisi ollut varaa. 




We Planned This Together PopUp store onnistui mielestämme kokonaisuudessaan hyvin ja olemme tyytyväisiä järjestämäämme tapahtumaan. Ostavia asiakkaita riitti, joten myyjätkin olivat tyytyväisiä.
  
Haluamme vielä koko tiimin voimin kiittää kaikkia avusta ja toivottaa stressitöntä joulua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti