|
Kurkistus kampanjan kulissien taakse |
Me yhdessä -kampanjan
parissa työskenteli keväällä 2014 mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoita
kahdelta kurssilta. Mainos- ja viestintätoimiston työpaja -kurssi otti kopin
syksyn ryhmän laatimasta kampanjasuunnitelmasta, ja Visual Communication and
Graphic Design -kurssilla suunniteltiin kampanjalle flyeria. Käytännön työt
opettivat paljon ja toivat mielenkiintoista vaihtelua luennoilla istumiseen.
Pajakurssilaiset tarttuivat
haasteeseen
Me yhdessä -kampanja pyörähti käyntiin keväällä 2014, kun Mainos-
ja viestintätoimiston työpaja -kurssin uudet opiskelijat käärivät hihansa ja
tarttuivat toimeen syksyn työpajaryhmän tekemän kampanjasuunnitelman pohjalta.
Tiimeissä toimivat opiskelijat pääsivät nopeasti töihin
käsiksi. Kampanjan internetsivuja piti muokata, tiedotteita naputella ja
viestejä luonnostella kampanjan digitaalisiin kanaviin. Osa opiskelijoista
lähti haastattelemaan Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen yhteistyökumppaneita
ja keräämään materiaalia innostaviin kampanjatarinoihin. Tapahtumatiimi alkoi
ideoida kampanjan avajaistilaisuutta sekä siihen liittyvää viestintää.
Kampanja avattiin
värikkäästi
Me yhdessä -kampanja avattiin
20.3.2014. Opiskelijoiden uusiomateriaaleista näpräämät värikkäät julisteet ja kotoisilla
kierrätyskalusteilla somistama avajaistila virittivät vieraat päivän tunnelmaan.
Pajalaiset Okko Sahlberg ja Virpi Salmi esittelivät Me yhdessä -kampanjan ja Pääkaupunkiseudun
Kierrätyskeskuksen monipuolisista yrityspalveluista kertoi yrityskoordinaattori
Janne Lemettinen. Käytännön kokemuksia vastuullisesta yhteistyöstä kuultiin
Forenomilta ja Otavalta. TBWA\Helsingin Business Director Iikka Maunumaa puolestaan haastoi innostavalla puheenvuorollaan
yrityksiä rohkeaan ja oma-aloitteiseen vastuullisuusviestintään.
Opiskelijat
suunnittelivat kampanjaa markkinoivan flyerin
Me yhdessä -kampanjaan osallistuttiin myös Visual
Communication and Graphic Design -kurssilla, jossa opiskelijaryhmien tehtävänä
oli suunnitella Me yhdessä -kampanjaa markkinoiva flyeri. Pääkaupunkiseudun
kierrätyskeskus joutuikin vaikean valinnan eteen, kun sen piti päättää
opiskelijoiden suunnittelemista hyvistä vaihtoehdoista kampanjaan sopivin. Painetut
flyerit pääsivät jakoon muun muassa Yritystä Stadiin! -tapahtumassa, jossa
pajakurssin opiskelijat olivat markkinoimassa Me yhdessä -kampanjaa toukokuussa
2014.
|
Valmiit kampanjan flyerit |
Käytännönläheinen opiskelu
antoi monipuolista kokemusta
Kampanjan parissa työskentely toi opiskelijoille
mielenkiintoista ja tervetullutta vaihtelua luennoilla istumiseen. Kurssilla
oli mahdollisuus toimia itseä kiinnostavissa tehtävissä, mutta myös harjoitella
asioita, joista ei välttämättä ollut lainkaan aiempaa kokemusta. Vaikka töitä
oli paljon, pajalla oli hauska ja rento tekemisen meininki. Yksi parhaista jutuista
taisi kuitenkin olla se, että oppimisen, haasteet ja onnistumiset sai jakaa
yhdessä huippukivan ryhmän kanssa!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti